4 år <3

I torsdags har jag och Simon varit tillsammans i fyra år, ja tiden går så fort när man har roligt:) Han är bäst Simpe, när jag kom hem hade han köpt rosor till mig :) Jag älskar dig Simon !
Vi brukar gå ut och äta men jag blev dö lycklig när han frågade om jag kunde göra sushi, hehe.
Så lördag spenderade vi i laxis, och gjorde sushi, var ut på en löprunda, bastade och åt till os handboll, en bra dag helt enkelt! Kvällen var jag med erica, hanna och hannas kompisar i kauppinen och tog en drink och surrade, vi fortsatte på lankan, tack tjejer för en bra kväll :)

På söndag kväll hade Simon lyckats övertala mig om att gå på nya batman filmen på bio,, kanske för att jag hade gratis biljett och inte hade allt för mycket för mig .
Men jo erkänner att den var bra :) lite otäck, men cool .
Och nu sitter jag här ensam hemma och JO kollar på Batman begins .. haha

Ja jag lovade ju mig själv att boka massage, självklart fanns det ju ingen tid. Men kom på att jag själv vill ju ha lite extra penki till resan som om någon vill ha massage så 200kr ca 45 min! hör av er :)

Och NEJ vi ska inte gifta oss i Vegas!

haha, hej.

Semestern känns såå långt bort !

Är så tungt att jobba för alla bara droppar av och försvinner på semester och själv är man kvar och räknar sina dagar, tre veckor och tre dagar. guuuud så långt bort! Men ojoj när det väl är min tur vilken resa det kommer bli!! :D Har kommit igång med träning bra denna vecka, blir genast mycket piggare, så skönt!

Har ju en del att göra innan resan, det är bra, behöver saker att göra annars går tiden sakta! :)

- Söka visum, blir att göra ikväll
- Har kvar två flygresor mellan san francisco - los angeles och los angeles - las vegas, blir att boka i veckan. Vi funderade länge om vi skulle bila, vore en riktigt häftig upplevelse, men dels är det så dyrt när man är under 25 och det hade tagit en hel dag. Nu har vi ju inte så länge på oss så då är det bättre att flyga och nyttja tiden på annat sätt, kommer bli skönt! Bila får bli en annan resa :)
- Skriva CV, första gången i mitt liv, ska bli kul att rota bland alla betyg & intyg speciellt från Skeå. Så hoppas man på fast till hösten och ladda för ny renoverat badhus till jul!
- Simskola, jag och britt ska ha sommar simskola för barnen, ska bli så himla roligt!
- Måla i laxforsen, inte så snyggt kanske med lila och svart. haha mitt gamla rum ska jag och mamma fixa om!
- Boka massage, det får jag INTE glömma. har ju lovat mig själv nu när jag har presentkort och allt, en massage innan resan och en massage efter, måste boka nuu.
- Säga hejdå till mina fina vänner som flyttar! Moa som drar och pluggar i Luleå och Sanne som ska till Frankrike och spela handboll, all lycka till er!

Sen kommer ju allt som att packa, städa, tvätta men det är alldeles för långt bort.

Drömmer mig bort ... och säger som Hanna, snart har jag egna bilder!!

Vancouver
Tänk att jag ska få besöka Kanada igen, underbara land. Har bara sett en stor stad som Toronto, men bara av de blev jag kär, och nu blir det Vancouver och få se vacker natur!

San Francisco
Bara strosa omkring, möta upp tjejerna och besöka bl.a alcatraz. Få bra träning (sägs ju att det bara är upp och ner!)

Los Angeles
Vi funderade länge på var vi ville bo, först var vi inne på någon strand, Santa Monica sägs vara absolut finast och lätt att ta sig in till staden, men det var på tok för dyrt, en annan strand fick ryktet att där ska man inte bo, vi kollade även på Long Beach där vi hittade bra boende osv men då var det lite för långt till staden. Tillslut bestämde vi oss att bo inne i Hollywood, så får det blir dagsturer ut till stränderna istället :)

Las Vegas
Vi har lyxat till dig ordentligt och ska bo den kända hotellet Ceasar Palace och lyssna på detta sushi resturang på hotellet!!! haha. Sen har vi bokat en helikopter tur till gran canyon, kommer blir awesome!

Snacka om resfeber ..

Parka ihelg

Skönt med helg, denna vecka har varit så seg. Jag har varit trött och hängig och det har gått dåligt med träning..

Men nu håller jag på att packa och städa lite, hämtar upp simon när han slutar jobba så drar vi till Parka över helgen, ska bli himla skönt. Ladda inför nästa vecka för den bestämmer jag ska bli mycket bättre och jag ska vara pigg! Kul att träffa grabbarna ihelg som varit borta på semester (hundarna) . :)

Vill tipsa om två kanon bra bloggar:

Min vän Sara www.paradisinorr.blogg.se
Mamma www.anki.blog.se

Den här bilden får piffa upp inlägget, från mammas 50 års fest!

Vassijaure & Kalas !

Ja har verkligen haft en kanon helg, under förra veckan fick jag ENORMT sug av fjäll och vandring. Det har blivit alldeles för lite av det på senaste åren, men det är ju bland det bästa jag vet. Jag började att gå på stan och köpa nya kängor, och vilka kängor!! Fick tips av flera håll och jag kan inte mer än hålla med dom, dyra med ÅH så sköna!! Helgen lovade regn men jag och Sara drog ändå till Vassijaure. Vi hann ta en prommis på fredag innan regnet kom sen blev det middag och bastu, dödströtta så det blev en tidig kväll. Lördag mera regn, vi drog över till Narvik och bara strosade runt och fikade, tillbaka i vassi körde vi eget hemma spa med ansiktsmask, skrub och bastu, snacka om härligt. Ja gud vad vi har sooovit, ätit gott och surrat om allt mellan himmel och jord. Det här behövde vi båda och nu med ny energi orkar vi jobba på dem sista veckorna tills semestern!! Söndag var fin och vi tog en trip till Rallarkyrkogården :)
Tack undebara vän för helgen!

I September när jag kommit hem från usa blir det kebne alla vänner så ni vet :)

Igår var det kalas för Hanna och Erica som fyllt 22 år :)

Stort grattis!

Midsommar och Peace&Love

Mycket roligt har hänt, ojoj! :D
Haft så mycket roligt för mig så att jag inte ens hunnit hit, då äre bra ;)

Först och främst: VI VANN VÅR FÖRSTA KORPEN MATCH PÅ FEM ÅR!!!!! :D
wow alltså, vilken känsla!!!!!! Läs mer om matchen på www.laget.se/IKNOLLPRESS

Sen fick jag ledigt och det blev midsommar, drog till Skellefteå och Östanbäck, hur härligt som helst, shoppat och under helgen var simons familj där och mina föräldrar så det var toppen! Vedeldad bastu varje kväll, sooolat och ätit gott! Perfekt midsommar måste jag säga :)

Söndag em tog jag och simon måns och åkte söderut, på natten var vi framme i Sthlm hos Hanna och Johan. Måndag hängde vi i sthlm hela dagen och Tisdag morgon begav vi oss till Borlänge och Peace and love! Vilken jäkla festival alltså!! Allt var toppen, bra väder, trevliga människor och GRYMMA artister! Guud vad jag älskar live musik. Lite less på cider och öl men skönt att det inte blir något sånt på länge! Men TACK alla som gjorde peace and love 2012, vilken upplevelse!! Vi åt massa god mat, drog en dag till en sjö och bada, NICEE!

<3 <3 <3 <3 <3
Det bästa hände på Simple Plan!!!!! helt galet.
Han börjar spela Perfect akustisk, låter helt otroligt bra, efter en stund hoppar han ned från scenen och kommer fram till publiken där jag och hanna står, aaaaaaaaaw, medans han sjunger BÄSTA LÅTEN EVER kollar han MIG i ögonen och leeeer. Gudars, jag hamnar i chock och tårarna bara sprutar. Haha gud töntligt det låter men alltså mina tonårs idoler och den bästa låten som finns, gud alltså :D Kommer aldrig glömma den stunden alltså.

Rätt dålig bild, men älskar verkligen konserer i mörker, som Lasse och Melissa Horn spelade sent på kvällen och båda var heeeeeeeeeelt magiska. Man mår så bra och bara lyssna och njuta. magiskt.

Vi hittade en mysig liten sjö.

Svenska björnstammen var BRA och skit flummiga :D

Ja hon var 45 min sen och jäävligt rostig i halsen till en början samt ganska borta när hon trodde att hon var i Oslo, men bland dom sista låtarna fick hon igång rösten och det var AWESOMEE, och vilken show hon gjorde, dans och allt. Är så nöjd så, äntligen fått se henne.
Såg ju mer artister men orkar inte lägga ut allt, men som sagt Peace and Love vaaar kanon bra :D

Jobbigt att komma tillbaka till jobbet, men denna helg har varit heelt underbar. skönt att vila upp sig och haft SOMMAR i Kiruna. Solat på balkongen i laxis, fiskat, hängt med goa vänner, ätit gott, hälsat på bror, spelat volleyboll. Nästa helg blire till fjälls!!! Woooho vad taggad med fjällvandring!

Laxforsen är den bästa platsen på jorden !