Nu bär det iväg!

Äntligen äntligen äntligen! Som man har planerat, sparat pengar och längtat ihjäl sig.
Arlanda idag där vi sover över natten sen väntar en lång flygresa ända bort till Vancouver, väderrapporten visar kanon och joggingskorna är nedpackade nu är jag redo för Kanadas vackra natur!
Självklart kolla in hockeyarenan samt besöka canucks shop och träffa på bröderna sedin! (höhö)
På onsdag åker vi vidare till USA möter upp tjejerna och fortsätter äventyret, woohow.

Jag hade galet resfeber för veckor sedan, denna vecka har därimot varit cool lugn och speciellt idag!

Har fikat hejdå till Moa i veckan, hon flyttar och ska leva student! och denna tavla gav vi till både Sanne och Moa!

Igår firade vi bror i förskott 30 år, eftersom både jag och simon och peter själv åker iväg när han fyller år så var vi igår, underbar sommarkväll och jag bara älskar hans lilla hus med bästa bästa läget vid älven!

Är gryymt nöjd över min packning, har varit orolig för att min väska skulle vara för liten, men den är inte ens fullpackad, man kan ju ha lärt sig sen sist :) Var ju faktist lite skillnad från förra USA resan då det snöade i toronto samt solstek i orlando, så då var vi ju verkligen tvungna att ta med blandat med kläder, nu mycket lättare då det är varmt överallt!
Och denna gång har vi ju en system kamera, gud så kuul!

Laddar inför resan med lite bilder från förra resan kanada/usa :)

Hejdå, och jävlar jag ska njuta av min semester nu!!!!!

Lite fjäll och en lugn helg

Åkte upp till Vassijaure igår, efter handbolls matchen. fyyyfan vilken match och så grymt vi är i os final!! gud vad jag längtar tills imorgon :D

Men som sagt åkte jag simon och hundarna upp till vassi, blev rätt sent eftersom vi kollade handbollen hemma, när vi vaknade imorse så regnade det :/ och våran plan att gå till trollsjön sket sig. Vi åt frukost och åkte till björkis istället där vi prompade i någon timme, lite bättre väder och det var skönt att vara ute efter att varit förkyld i några dagar. Nu har vi kommit hem och ätit tacos och vi har hittat en skit bra serie, New girl. skit kul :) tog inte länge så hade vi sett hela säsongen! Rekommenderar den verkligen!

Vi tog några bilder idag :)

Har målar om hemma hos mamma och pappa i laxforsen. Mitt gamla flickrum, hahah hoff vilken smak man hade förr, lila väggar med en rosa fondvägg. När jag blev lite äldre målade jag rosa väggen svart. det var ju coolt.
Du blev det en ljus ljus grön färg.

Före

Efter

En vecka kvar till semester!

Umgås med underbara vänner och ett hejdå

Onsdag var dagen då vi skulle säga hejdå till bästa Sanne. Vi började med te mys hos Mira och senare for vi ner till laxis för att grilla i det underbara kvälls vädret. Finns det något bättre att vara i laxforsen (bästa platsen på jorden) med sina allra bästa vänner, grilla massa gott, sjunga lite till gitarr, skratta, gråta, prata gamla minnen.. samtidigt som solen glimmar mot älven . Kärlek djupt in i själen .

Torsdag morgon åkte jag, sara och lisa för att säga hejdå och vinka av Sanne på flygplatsen, usch vad känslosamt, älskade vän. Nu ger du dig in på ett nytt äventyr och inte vilket som helst, detta kommer du klara av skit bra, ge gärnet på planen så är du bäst :) vi kommer till nyår!

Fredag jobbade jag förmiddag och lunch med Sara, kul att säga hejdå sara vi syns i San Francisco :) Efter jobbet cyklade jag först ner till laxis för en paus sen vidare till jukkas där jag, lisa och erica gick på marknaden. Så tragiskt det är nu för tiden, det har blivit så litet, inte alls som när man var liten :/ men vi tog en fika på hempy. På kvällen återvände vi dit och tog oss någon öl med stopp först hos hanna i icebar. Så himla rolig kväll och träffa gamla jukkas vänner, verkligen kanon kväll :)

Idag ska vi fira Carro med hatt party, för min del blir det nyktert, det får räcka med gårdagen!