om livet, jobb och sånt.

Det är viktigt att lyckas här i livet, men hur gör man det? För det första så måste man veta vad man vill, eller? Jag vet inte alls eller ja nästan vad jag vill bli, såsmåningom något stort. Men även om jag inte vet känns det att jag har lyckats så här långt. Jag har lätt för att tycka om saker och det leder till att jag provar på mycket.
Jag är i en viktigt del av mitt arbetsliv tycker jag, prova på allt, skaffa kunskap och få kontakter. Bara på grund av den jätte bra utbildningen jag går har jag fått ett enormt kontaktnät om olika jobb och det känns riktigt bra, om vi säger det så, så har jag varit på 4 olika praktiplatser och 3 har erbjudit mig någon sorts av jobb, 2 praktik perioder är kvar. Jag känner mig stolt, för någonstans måste det ju bero på mig och min personlighet. Jag får höra att jag är duktig, men jag är dålig på att säga tack, måste förbättras.
Idag blev jag glad, fick en stor klapp på axeln och ett stort "så duktig du är", det gjorde mig glad och det gjorde min dag! Synd bara att detta positiva inte kan hålla i sig lite längre än att det bara gör min dag! men de kommer.

Jo jag har kommit på ett mål i mitt liv, någon dag , om någon frågar jaha och vad kan du göra då? Jag kan göra allt! Hur bra låter inte det? Jag är en bra väg bit på vägen tycker jag.
målare, simlärare, badmästare, vaktmästare, städerska, serviceman på lkab, massör, parkarbetare, gyminströktör, vattenträningsledare, provat på en del maskiner (traktor, ismaskin), kommer få utbildning i röjsåg och motorsåg och kanske skylift, har även varit med vid stora arrangemang (byggt upp melodifestivalen i kiruna, byggt upp inför vårmässan och körmanifestation i Skellefteå kraft arena.
20 år, och allt detta, det tycker jag inte är dåligt.
Dem på arenan tycker jag ska söka chef jobbet (mest på skämt) till våren när chefen går i pension, haha hade varit nått va.. yngsta någonsin chef på stor hockey arena + att hon är tjej.. ja jäklar.. men nä om några år så kankse! meen sen chef tror inte riktigt det är något för mig. vilken press alltså

Något jag är sugen på att utbilda mig i är spa, jag själv är en lugn person och vad vore inte bättre än att jobba i en lugn miljö, samtidigt ta hand om andra.. kanske starta eget i Kiruna? haha finns ju inte mycket med spa där, jag jag har mina funderingar och drömmar. :) Först ska man ut i världen och skaffa erfarenhet innan man beger sig hemmåt till lappland. Fast kan avslöja att man kommer kanske hem till kiruna för ett år eller nåogt, mest för att simon skall kunna jobba och tjäna pengar tills han hittar sin utbildning! för då ger vi oss av igen :) Men är ju inte helt fel att komma hem till familj och vänner :) det är inge kul att vara borta från dessa männsikor!


tänk att kunna allting

Kommentarer
Postat av: K.U

Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu...



Du är så otroligt duktig svägerskan! :)

STOR KRAM!!!!

2010-05-12 @ 22:04:23
Postat av: Johanna Jernelöf

Fan vad kul att läsa det här! Man blev helt pepp själv. Kände mig plötsligt inte så gammal och värdelös längre. Man kan ju göra en massa saker :) Tack!

2010-05-13 @ 11:29:19
URL: http://theyshotwaldo.bloggproffs.se
Postat av: Hanna

vi ska ju öppna ett gym du jag och lisa!! :)

2010-05-17 @ 19:28:26
URL: http://eleniushanna.blogg.se/
Postat av: Sofi

kanon hanna,!!! tänk att få träna på jobbet??!! Då slipper man fördriva fritiden med det ;)

2010-05-18 @ 19:36:19
Postat av: Mamma

Är så stolt över dig! Helt rätt att prova på olika saker och utveckla sig själv! "Ingenting är omöjligt! Det finns inga gränser av vad vi människor kan åstakomma!" Kram :)

2010-05-20 @ 20:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0